26 Ekim 2016

Yumeno Kyūsaku: Cep Saati

26 Ekim 2016
Bir dolabın arkasına düşen cep saati, kendi halinde tik tak ederek çalışmaya devam ediyordu.

Bunu gören fare, "Seni salak!" diyerek onunla alay etmeye başladı. "Neden kimse seni görmeyeceğine rağmen çalışmayı sürdürüyorsun?"

Cep saati, "Çünkü birileri bana baktığında faydalı olabilmem için, kimse beni görmediğinde de çalışmayı sürdürmem gerek." diyerek cevapladı. "Sadece hırsızlar kimse bakmadığında çalışır, ama sadece birileri baktığında çalışan kimseler de aslında birer hırsızdır."

Utanç içinde kalan fare, ağır ağır oradan uzaklaştı.
-o-

Dipnot: 1889-1936 yılları arasında yaşamış olan Japon yazar Yumeno Kyūsaku, dedektif romanları ve sürreal, yaratıcı ve fantastik öyküleriyle bilinir. Zaten kendisinin lakabı da "her zaman hayal kuran kişi" anlamına gelen "sugiyama taidō"dur. 

Eh, tabii böyle atıp tuttuğuma göre, onun hakkında derin bilgilere sahip olduğumu da düşünebilirsiniz. Hayır, yok. Yukarıdaki kısmı da zaten Vikipedi sayfasından aldım. Ama bir bilgimin olmaması benim suçum değil; muhtemelen siz de ilk defa duydunuz Yumeno Kyūsaku'yu, korkmayın, sizin suçunuz da değil, çünkü bildiğim kadarıyla hiçbir eseri Türkçe'ye çevrilmedi.

Peki ben nereden gördüm de çevirdim bu öyküyü? Evet, bildiniz, yine internette bir şeyler okurken, oradan buraya zıplarken, yer yer hoplarken Japonca öykülerin İngilizceye çevrildiği bir siteye denk geldim. İlk işim yer imlerine almak oldu kendisini. Birkaç öyküyü okudum ve bu öyküyü, aslında öyküye bayılmamama rağmen, çevirmeye karar verdim. Çeviriler ile birilerini tanımayı ve tanıtmayı seviyorum galiba.

İşte durum böyleyken böyle.

0 yorum var:

Yorum Gönder

 
Sağlıcakla kalmanızı dilerim.