25 Kasım 2014

Yazarlar İçin Yaratıcı Yazarlık Örnekleri

25 Kasım 2014
Şimdiye dek irili-ufaklı 100'ün üzerine hikaye yazmışımdır. Onları çeşitli bloglarda paylaşmış, sonra da elimden geldiğince silip yok etmişimdir. Neden bilmem. Bende bile hikayelerimin çoğunun kopyası yok. Zaten öyle ahım şahım şeyler de olmadılar hiç. En nihayetinde, bir yazar bile değilim; ancak zaman zaman bir şeyler yazıyorum. Bir amacı da yok aslında yazmamın. Bu sebeple de hiçbir zaman yaratıcı yazarlık kursları veya benzeri oluşumlara katılmadım veya yazarlık üzerine bir alıştırma yapmadım. Genelde bir şeyleri dışa atmak için yazdım veya karşıma çıksa beğeneceğim bir hikaye oluşturmaya çalıştım. Dediğim gibi, bir amaca hizmet etmeyen şeylerdi ve kalabalık bir okur kitlesine dahi sahip olmadığım için bunların bir önemi yoktu.

Neyse.

İşte durum buyken, geçenlerde StumleUpon'da zaman geçirmek adına bir şeylere bakınıyordum. Karşıma şu site çıktı. Yaratıcı yazarlık üzerine bir şeyler vardı. Sayfayı geçmeden önce şöyle bir aşağıya doğru kaydırdım ve yazarlar için bir hikaye oluşturmak ve geliştirmek adına 10 tane kısa üçlü soru öbekleri olduğunu gördüm. Soruları okudukça çeşitli hikaye fikirleri aklıma geldi ve kimisi oldukça hoş şeylerdi de. Bir anlamda zihni ateşleyecek şeylerdi.

Dedim madem durum bu, kendi bloguma da taşıyayım şunları, hem belki gören olur, bir faydası dokunur. Yalnız bu soruları koyan sitede yazan uyarıya göre, her bir egzersizdeki üçlü soruya olabildiğince hızlı cevap vermek önemliymiş. Hiçbir sorunun doğru ya da yanlış bir cevabı olmadığı gibi, önemli olan fikirlermiş. Zaten buna katılmamak da mümkün değil.

Sorulara hızla cevap verin ve zihninizin sizi nasıl hikayelere sürüklediğini görün.

BİR

1. Köşeyi dönerek size doğru gelen kişi kim?

2. Gizlediği şey ne?

3. Ne taşıyor?

İKİ

1. Peter neden Joanna'ya sinirlendi?

2. Peter kızdıktan sonra nereye gitti?

3. Peter gideceği yere vardığında ona ne oldu?

ÜÇ

1. Gardırobun arkasında bir şeyler bulan kişiler kimler?

2. Ne buldular?

3. Bulduktan sonra ne yaptılar?

DÖRT

1. John'u kim kandırdı?

2. Nasıl kandırdılar?

3. John buna karşılık bir şey yapacak mı?

BEŞ

1. Rose hangi binayı terk ediyor?

2. Ne giyiyor?

3. Nereye gidiyor?

ALTI

1. Ian arabayı sürmekte neden zorluk çekiyor?

2. Nereye gidiyor?

3. Kim var orada?

YEDİ

1. Kaza nerede oldu?

2. Kim yaralandı?

3. Kim yardım etti?

SEKİZ

1. Kim görüş alanını kapattı?

2. Kimin görüş alanını kapattı?

3. Görüş alanı kapatılmasaydı ne görecekti?

DOKUZ

1. Pencereyi kimler kapattı?

2. Neden kapattılar?

3. Kaç yaşındalar?

ON

1. Jenny kim?

2. Boyu ne kadar?

3. Neden yalnız?

— o —

Dipnot: StumleUpon'u kullanmanızı mutlaka tavsiye ederim. İnternet aleminin en faydalı sitelerinden biridir kendileri. Benim hesabım da şudur!

3 yorum var:

sule dedi ki...

Üzerinden yaklaşık 6 sene geçmiş bu yazıyı siz yazalı, ama şöyle ki yazınızı bugün okuduğumda StumbleUpon'u kullanma isteği belirdi(daha önce hiç denk gelmemiştim) fakat mix'e taşındığını da aynı anda öğrenmiş bulundum. Siz devam ediyor musunuz bu şekilde kullanmaya ? Açıkçası ilkin yorum yazarken tereddüt ettim ama sonra merakıma yenik düştüm sanırım. Öyle işte, sağlıcakla kalın.

Ümid Gurbanov dedi ki...

Merhabalar. StumbleUpon kapandığında epey canım sıkılmıştı, ama Mix'e de girip bakmıştım bir ümit. Maalesef ki çok dar ve sıkıcı bir oluşumdu, kısa süre sonra kullanmayı bıraktım. Şimdilerde hala duruyor mu, duruyorsa içerik kalite ve yelpazesi nedir, inanın bir fikrim yok. Esen kalmanız dileğiyle.

sule dedi ki...

Sağolun. Sizin de esen kalmanız dileğiyle.

Yorum Gönder

 
Sağlıcakla kalmanızı dilerim.