23 Kasım 2014

Utopia Remix Project

23 Kasım 2014
http://www.silvascreen.com/utopia-remix/#horizontalTab1Utopia adlı diziyi bilmeyeniniz yoktur herhalde! Dalga geçiyorum, vardır elbet, hatta çoktur. Öyle adı sanıl duyulmuş, duyulsa bile izlenen bir dizi değil. Sağımda solumda olanlara "Şu diziyi izle!" diye çok baskı yaptım, "Müthiş ya, izlemiş miydin Utopia'yı?" şeklinde çıkışlarda bulundum, "Utopia'yı izlemeyen benimle konuşmasın." diye de ekledim.

Sonuç? Eh işte. İzleyenler de oldu onlardan, izlemeyenler de.

Diziyi genel olarak övmek şöyle dursun, benim bu başlık altında yapacağım şey, dizi müziğini övmek. Tam o da değil ya, neyse.

Dizinin genel konseptine fazlasıyla uyan, psikotik türü yansıtan başarılı soundtrack'leri var Utopia'nın. Ancak özellikle açılış ve kapanış sekanslarında çalan soundtrack diğerlerinden sıyrılıyor ve insanın kulağını hemen mest ediyor.

Cristobal Tapia de Veer'in olan bu soundtrack, kendisine ait çeşitli aranjmanları içeriyor. Yani, temel biçim olarak bir melodi ortada dursa bile, şu veya bu şekilde müzik biraz olsun farklılaşıyor. Dizide genel olarak kendine yer bulan ve deminden beri övdüğüm müziğe şuradan ulaşabilirsiniz.

Bu başlığın konusu tam olarak Utopia Soundtrack'leri de değil. "O zaman lafı niye uzatıyorsun?!" dediğinizi duyar gibiyim. Ama uzatmam lazım, ki anlamı olsun konunun. Zira bundan iki ay evvel Utopia Remix Project adıyla resmi bir etkinlik düzenlendi. Bu etkinliğe göre, dizinin soundtrack'inin belli başlı ritim ve melodileri kullanılarak yapılacak amatör remix'ler bir araya getirip yayınlanacaktı. Nitekim yayınlandı da.

Gönderilen remix'ler arasından 90 tanesi seçildi ve Soundcloud üzerinden yayınlandı. Yaklaşık 2-3 hafta önce birkaç günümü ayırdım ve hepsini baştan sona dinledim. Toplam 6 saat 29 dakika süren bu serüven bittiğinde, 9 tane remix'i bir köşeye not etmiş olarak buldum kendimi.

Elbette ki siz de oturup hepsini dinleyebilirsiniz, ama hazır dinlenmişi varken şu dokuzuna öncelik tanıyabilirsiniz. Herhangi bir beğeni sırası olmaksızın koyuyorum, iyiyiden-kötüye veya tersi şeklinde bir sıralama düşünmeyin.




















— o —

Dipnot: Utopia 2 sezon yayınlandı ve maalesef 3. sezonu iptal edildi. Yani, güzelim dizi bitti. Yazık oldu. Onlara da, bizlere de.

0 yorum var:

Yorum Gönder

 
Sağlıcakla kalmanızı dilerim.