23 Kasım 2015

Çok Çok Kısa Bilim Kurgu Öyküleri

23 Kasım 2015
Gene boş zamanı hayatıma katık etmiş beni oyalayacak ne bulabilirim diye sanal ağ üzerinde fink atarken, Twitter'da da zaman zaman denediğim "kısa öykü" konsepti için İngilizceyi kullanan dünyanın diğer insanları ne ürünler vermiş acaba diye şöyle bir bakayım dedim.

İrili ufaklı birçok hikayeyi not ettim bir kenara, bunu ileride çeviririm şeklinde de kendime telkinde bulundum. Böyle böyle artık monolog mu desem diyalog mu desem gırla akarken zihnimde, oldukça sevimli bir site ile kaşılaştım.

Sitenin adı Six Word Stories. Yani diyor ki, Altı Kelimelik Hikayeler. Sitenin kendisinde çeşitli kategoriler bulunuyor, ama hemen ilk önce bilim kurgu kategorisine atladım. Açıkçası umduğumdan çok daha çekici hikayeler buldum.

E, madem bir şeyden keyif aldım, bunu muhtemelen hepi topu 3-5 kişinin girdiği bu bloga da aktarayım dedim, malum böyle bir şeyden eksik kalırım diye içimde bir fırtına kopar sonra ki, durdurabilene aşk olsun.

Her neyse. Olayı özetleyen gevezeliğim bittiğine göre, alt tarafa bu çok çok kısa olan bilim kurgu öykülerini bırakıyor ve -sizin de- zevk almanızı diliyorum.

Dipnot: Çok yüksek müsadenizle, sitedeki tüm hikayeleri değil, beğendiklerimi çevireceğim ve "6 kelime" kuralına da uymayacağım. Sonuçta çeviri yapıyoruz, bir-iki kelime için birbirimizin kalbini kırmayalım şimdi, ne olur. Ha, hazır hoşgörünüze sığınmışken, hikayeleri biraz eğip büktüğümü, kendimce daha cafcaflı hale getirmeye çalıştığımı da ekleyeyim.

-o-

SON DAKİKA: Simüle edilmiş yaşam formları, simülasyonda olduklarının farkına vardılar!



Duyu sahibi ilk robot: "Beni kapatın."



Elveda, görev kontrol. Denediğiniz için teşekkürler.



Kendimin yanında duruyorum; klonlama makinesi başarıyla çalıştı.



Sonsuz yıldızlar... Yuvam işte oralarda bir yerde.



Hayır, beni dinleyin, ben orijinal klonum!



Zaman makinesi... Kontrol edildi. Hatalar listesi... Kontrol edildi.



Doğru yer. Doğru zaman. Yanlış boyut.



Siktir. Zaman yolculuğu tek taraflıymış.



Ve hayatta kalan son astronot, Dünya'yı yanarken izledi.



Zafer bizimdir! Terminatörlerin mıknatısa alerjisi varmış.



"Hayır, bu benim zaman makinem, seni sahtekar!"



Uzaylı peygamber vaaz verdi ve Kusal Savaş başladı.



"Hayır, çok pahalıya mâl oluyor insan olarak kalmak."



Güneş patladı; sekiz dakikamız kaldı.



Uzay gemileri indi. Atalarımız olduklarını duyurdular. Tanrı kaybetti.



Bir ameliyat daha sonra, sayborg artık bir robot olacak.



Kendisini öldüren zaman yolcusu cinayetten tutuklandı.



Evren sona eriyor. Hala bir kurtarma gemisi bekliyoruz...



2138: Bilim insanları akıl sağlığı için çareyi nihayet buldular!



CAPTCHA ayrımcılıktan ceza aldı. Robot 200.000 Euro kazandı.



Satılık: Gezegen. (Küçük bir insan istilası var...)



Dünya'ya seyahat! Güvenli. Boş. Ucuz.



Uyanığım. Ancak dün, ölmüştüm.



Yalnız bir gölge sürünüyor. Kimseyle bir bağı yok.



Aynaya bir taş fırlatıyorum. Yansımam bağırıyor.



Varlığına son vermek isteyen zaman yolcusu, geçmişe gidip ailesini öldürdü.



Uzaylılar geldi ve insanoğlunu gördü. Geri giderken gülüyorlardı.



XW-9843 nişan aldı; son insan ağlamaya başladı.



"Senin zaman makinenin garanti süresi 1327'de dolmuş."



Sanırım kendi klonuma aşık oluyorum.



Mahkeme evlenmelerine karşı çıktı. Robotlar ayaklandı.



"Ben robot değilim." diye ısrar etti robot.



Gerçekçi seks robotları icat edildi. Nüfus azaldı.



Görünmez adam ortadan yok oldu. Kimse fark etmedi.



Bilgisayar bilinç kazandı. İlk işi intihar etmek oldu.



Yeni Birinci Robot Yasası: Öldür!



Zaman makinesi geleceğe ulaştı, ama kimse yoktu...



Yağmur yağdı, yağdı, yağdı ve asla durmadı.



Kapının çaldığını duyuyor, dünyadaki son insan.



"Dünya mı? Dün yedik onu."



Bebeğin kan türü mü? İnsan, çoğunlukla.



Güneşin doğmasını beklediler, asla doğmadı.



Bilgisayar, pilleri getirdik mi? Bilgisayar, cevap ver?!

2 yorum var:

kramponizi dedi ki...

Bazıları klişe de olsa ne zengin çağrışımları var...hepsi hamile cümleler..elinize sağlık

Ümid Gurbanov dedi ki...

Okuduğun için asıl ben teşekkür ederim.

Yorum Gönder

 
Sağlıcakla kalmanızı dilerim.