1 Temmuz 2017

Konets Vechnosti (1987)

1 Temmuz 2017
The End of Eternity (Sonsuzluğun Sonu), Isaac Asimov'un en önemli bağımsız romanlarından biri olarak gösterilebilir. Romanda, mevcut Dünya'ların üstünde yer alan bir Zaman Dünyası'nda kainatı ve zamanı kontrol eden ve böylece Gerçeklik ile oynayan, onu değiştiren bir yapılanma anlatılmaktadır. Spoiler olmaması açısından daha fazla bilgi verilmesini uygun bulmuyorum bundan sonrası için.

Konets Vechnosti, Asimov'un bu önemli eserinin 1987 yılında Andrei Yermash yönetmenliğinde sinemeya aktarılmış halidir. SSCB yapımı olan bu film, romanın aslına olabildiğince sadık kalmaya çalışmış, ancak yine de oluşturduğu atmosfer açısından romanın esnek yapısından farklı olarak mekanik ve hatta distopik bir havaya bürünmüş diyebilirim.

2017'nin başında yaptığım bu film çevirisini, ancak şimdi, Temmuz 2017'de bloga koyuşumdan yola çıkarak, ne denli üşengeç olduğumu anlayabilirsiniz. Pek bilinmeyen ve haliyle pek izlenmeyecek bu filmin, yine de Asimov ve bilimkurgu hayranları için bir parça da olsa önem taşıdığını düşünüyorum.

Bölüm 1

Bölüm 2

2 yorum var:

Unknown dedi ki...

Bilim kurgu fanıyım. Zaman yolculuğu ise özel ilgi alanımdır. Asimov'un "The End of Eternity" adlı romanı bence zaman yolculuğu ile ilgili en büyük eserdir. Yıllar önce okudum ve hakkındaki düşüncem değişmedi. Filminin çekildiğini bilmiyordum. İnternet çıktığından beri didik didik zaman yolculuğu konulu film arıyorum, bu filme sadece sizde rastladım. Muhtemelen de sadece sizde vardır. Sizi tebrik ediyor ve bu filmi izlememi sağladığınız için teşekkür ediyorum.

Ümid Gurbanov dedi ki...

İlginiz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

Yorum Gönder

 
Sağlıcakla kalmanızı dilerim.