18 Temmuz 2017

Histoire(s) du Cinéma: Toutes Les Histoires (Bölüm 1)

18 Temmuz 2017
Derrida belgeselinin çevirisini yeni bitirmiş ve bu sefer bir süreliğine çeviri yapmam diye ortalarda dolaşıyordum. İşte tam o esnada Don Çavo'dan bir mesaj geldi bana.  Jean-Luc Godard'ın "Histoire(s) du Cinéma" adlı çok önemli bir çalışması var, ilerideki planlarına ekleyebilirsin diye. Sağ olsun yaptığım çevirilerde, "Şu önemli, bak bir." diyerek beni harekete geçirme misyonuna sahiptir kendisi. Videodur, altyazıdır gerekli her türlü desteği sağladı. Oturdum ilk bölüm olan "Toutes Les Histoires"i izledim. Baktım sahiden de sinemaseverler için bulunmaz bir nimet, kolları sıvadım.

Ne yazık ki telif yüzünden YouTube'a yüklediğim video silindi, o yüzden şimdilik sadece Vimeo var elimizde. Olur da bu işi profesyonel olarak yapan film siteleri bu yapımı yayınlarlarsa, denk geldikçe onların bağlantılarını da eklerim buraya. Maksat daha çok kişiye bu işlerin ulaşmasını sağlamak zaten. Ha unutmadan, altyazıya ise PlanetDP'den ulaşabilirsiniz.

Geleyim işin en zor kısmına, belgesel neyi anlatıyor. Öncelikle bu bir belgesel gibi değil bile. Godard kendi zihnine göre imgeler ve seçler seçmiş. Birbiriyle çarpışan sinema ve gerçekliği kıyas ederek, sinemasının tek bir tarihinin değil, tarihlerinin olduğunu, çünkü sinemanın hikaye anlattığını ve ortada çok fazla hikaye olduğunu söylüyor. Özellikle dünya savaşlarının insanlığa yaptıklarının ve bunun sinemaya yansımasına ayrıca bir önem ve dikkat sarf ediyor. Ancak bu yapımın baştan sona bir metin ve görüntüler yumağı olmadığını, bir nevi kolaj şeklinde Godard'ın zihnini izlediğimizi söylersem, sanırım doğruya en isabet eden şeyi demiş olurum.

Lafı fazla uzatmıyor ve her hafta 1 bölümünü yayınlamaya çalışacağım "Histoire(s) du Cinéma"nın (Sinemanın Tarih(ler)i) ilk bölümü olan "Toutes Les Histoires" (Tüm Tarihler) ile sizleri başbaşa bırakıyorum.

2 yorum var:

Adsız dedi ki...

Ümid Gurbanov adamsın.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık dostum iyi ki varsın

Yorum Gönder

 
Sağlıcakla kalmanızı dilerim.